اتاق های چت – خطرات اتاق های چت

اتاق‌های چت مانند هر منطقه دیگری که در آن غریبه‌ها در هم می‌آیند، حاوی خطراتی هستند که باید از آنها آگاه باشید. برای مثال، اگر از یک شهر بزرگ دیدن می‌کردید، منطقاً تلاش می‌کردید تا با شناسایی و سپس اجتناب از مناطق خطرناک، هر گونه تهدیدی را که برای ایمنی شما وجود دارد به حداقل برسانید.

اگر مجبور باشید از اتاق گفتگو بازدید کنید، همین منطق صدق می کند. در شماره 22 سپتامبر مجله بیدار شوید! دو خطر ذاتی بسیاری از اتاق های گفتگو مورد بحث قرار گرفت، یعنی امکان تماس شما با شکارچیان جنسی و وسوسه شما برای تبدیل شدن به یک فریبکار. خطرات دیگری نیز وجود دارد که قابل تامل است. اما، اول، اتاق های گفتگو چگونه سازماندهی می شوند؟

سازماندهی شده برای یک هدف

اتاق‌های گفتگو معمولاً بر اساس موضوعاتی که گروه‌های خاصی از مردم را جذب می‌کنند چت سازماندهی می‌شوند. برخی ممکن است برای علاقه مندان به یک ورزش یا سرگرمی خاص تنظیم شوند. دیگران ممکن است به بحث در مورد یک برنامه تلویزیونی اختصاص داده شوند. برخی دیگر نیز ممکن است به افرادی که ادعا می کنند به یک دین خاص تعلق دارند، خدمات رسانی کنند.

اگر یکی از شاهدان یَهُوَه هستید، کنجکاوی ممکن است شما را وادار کند که از اتاق گفتگو بازدید کنید که ادعا می‌کند جایی است که جوانان شاهد از سراسر جهان می‌توانند دوستان جدیدی پیدا کنند. یافتن دوستانی در میان جوانانی که با شما هم عقیده باشند، هدفی مطلوب است. با این حال، این اتاق های گفتگو خطرات موذیانه ای را برای مسیحیان به همراه دارد. چه نوع خطراتی؟
معرفی فساد اخلاقی

جوانی به نام تایلر می‌گوید: «من در یک اتاق گفتگو با گروهی از مردم بودم که فکر می‌کردم همه شاهدان یهوه هستند. اما پس از مدتی، برخی از این افراد شروع به تحقیر عقاید ما کردند. آنها افرادی بودند که عمداً سعی کردند اخلاق کسانی را که ادعا می کردند هم ایمانانشان هستند، تضعیف کنند.

پسر خدا، عیسی مسیح، هشدار داد که برخی از کسانی که از او پیروی کردند، به همراهان خود روی خواهند آورد. ‏ (‏ متی ۲۴:‏۴۸-۵۱؛‏ اعمال ۲۰:‏۲۹،‏ ۳۰‏)‏ پولُس رسول چنین افرادی را در زمان خود برادران دروغین می‌خواند و می‌گوید که آنها «دزدانه وارد» شدند تا به اعضای جماعت مسیحی آسیب برسانند. (غلاطیان ۲:۴) یهودا، نویسنده کتاب مقدس، می‌گوید که آنها «لغزیدند» با این هدف که «مهربانی ناشایسته خدای ما را به بهانه‌ای برای رفتار ناپسند تبدیل کنند». (یهودا 4) او همچنین آنها را به عنوان “صخره های پنهان در زیر آب” توصیف می کند – یهودا 12.

توجه داشته باشید که پولس و جود هر دو روش های پنهانی را که اغلب توسط مرتدان استفاده می شود شناسایی می کنند. این نویسندگان کتاب مقدس متذکر شدند که مرتدان با هدف فساد اخلاقی افراد جماعت مسیحی «سرزده وارد شدند» یا «لغزیدند». امروزه، اتاق‌های گفتگو به این افراد فاسد، پوششی عالی برای تلاش‌های فریبنده‌شان ارائه می‌دهند. این مسیحیان کاذب مانند صخره‌هایی که زیر آب پنهان شده‌اند، قصد واقعی خود را در زیر تظاهر به نگرانی برای جوانان شاهد پنهان می‌کنند. اما هدف آنها این است که ایمان افراد بی احتیاط را از بین ببرند. – اول تیموتائوس 1:19، 20.

این مجله و همچنین سایر مطالبی که توسط شاهدان یهوه تهیه شده است، مکرراً در مورد این خطر خاص هشدار داده است. آیا واقعاً دوست دارید کسانی را که تصمیم می گیرند جهت گیری مبتنی بر کتاب مقدس را کم اهمیت جلوه دهند؟-امثال 3:5، 6; 15:5.
تله انزوا

یکی دیگر از جنبه‌های اتاق‌های گفتگو که خوب است در نظر بگیرید، میزان زمانی است که آنها مصرف می‌کنند. خوزه، که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد، می‌گوید: «گاهی آنقدر درگیر بحث‌های اتاق گفتگو می‌شدم که غذا را از دست می‌دادم».

ممکن است به اندازه خوزه در اتاق های گفتگو جذب نشوید. با این حال، برای صرف زمان برای چت آنلاین، باید زمان خود را از فعالیت های دیگر بخرید. ممکن است منطقه ای که فوراً در معرض آسیب قرار می گیرد، تکالیف یا کارهای خانه شما نباشد. اولین مصدوم ممکن است ارتباط با خانواده شما باشد. آدریان که در اسپانیا زندگی می‌کند، می‌گوید: “من بلافاصله بعد از صرف غذا میز را ترک می‌کردم و برای چت آنلاین می‌رفتم. آنقدر به اتاق‌های گفتگو علاقه‌مند شدم که عملاً با خانواده‌ام صحبت نکردم.”